وبسایت www.reach-interactive.com در مقالهای که درباره بهترین زمان ارسال پیامکهای تبلیغاتی منتشر کرده است، بیان کرده:
“بهترین زمان برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی در خردهفروشیها بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر در روزهای شنبه و بین ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۷ شب در روزهای یکشنبه است. زیرا در این بازههای زمانی کاربران در تعطیلات هستند و در دوران تعطیلات معمولاً تمایل بیشتری به خرج کردن پول دارند.”
البته باید توجه داشت که روزهای شنبه در خارج از کشور معادل روزهای پنجشنبه و روزهای یکشنبه معادل روزهای جمعه در ایران است.
این وبسایت همچنین اعلام کرده است:
“کاربران معمولاً در روزهای پایانی ماه، از ۲۶ام تا ۳۱ام، بیشترین خرید را در مقایسه با روزهای دیگر ماه انجام میدهند.” دلیل این امر نیز دریافت حقوق در این بازه زمانی است.
اگر بخواهیم نظریه این وبسایت را به ایران تعمیم دهیم، باید بگوییم که بهترین زمان برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی برای خردهفروشیها در ایران، روزهای پنجشنبه بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر و روزهای جمعه بین ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۷ شب است.
همچنین بهترین زمان برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی و ارائه تخفیف به کاربران در خردهفروشیها، روزهای ۱ام تا ۶ام ماه است، زیرا در این بازه زمانی افراد عموماً حقوق خود را دریافت میکنند.
تحقیقات تیم مادینا برای بدست آوردن بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه
حال به تحقیقاتی که مادینا به عمل آورده و بهترین زمان را برای ارسال پیامک تبلیغاتی بدست آورده، میپردازیم:
ما در این تحقیق گسترده به نتایج بسیار خوبی رسیدیم و ۳ زمان طلایی برای دریافت بهترین بازخورد تبلیغات و ۲ زمان که به هیچ وجه نباید ارسال نمود، تعیین کردهایم.
۳ زمان طلایی برای گرفتن بهترین بازخورد از ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی
به این ۳ ساعت در روز خیلی خوب توجه کنید:
- در روزهای کاری از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۱:۴۵ بازدهی بسیار خوبی را میتوانید شاهد باشید.
- در روزهای کاری برای کارهای خدماتی از ساعت ۱۸ الی ۲۰ و فروشگاهها در ظهر از ساعت ۱۴ الی ۱۶ میتوانید بازدهی خوبی را شاهد باشید.
- در روزهای غیرکاری و تعطیل بهتر است ارسال پیامک تبلیغاتی نداشته باشید اما درصورتی که نیاز داشتید، از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ صبح تایم طلایی است.
۲ زمان که به هیچ وجه نباید اس ام اس تبلیغاتی ارسال کنید
برخلاف موارد بالا در بعضی ساعات نباید به هیچ عنوان پیامک تبلیغاتی انبوه ارسال کنید، زیرا به هیچ وجه بازدهی نخواهید داشت:
- صبح تا ساعت ۹
- شب از ساعت ۲۰ به بعد
امیدواریم این نتایج بتواند به شما در بازدهی تبلیغات پیامکی کمک کند.