سلام همراهان همیشگی مادینا؛ حضور شما در این صفحه و هدف از باز کردن این مقاله، مسلما ثبت مکان در گوگل مپ هست. بدون اضافه گویی، با ما همراه باشید تا راهنمای گام به گام ثبت لوکیشن در گوگل مپ بصورت رایگان را به شما عزیزان آموزش دهیم.
ثبت مکان در گوگل مپ با ۶ مرحله ساده
فقط کافیه این مراحل را انجام دهید تا سریع و بدون دردسر، مکان کسب و کار خودتان را در گوگل مپ ثبت نموده و به همگان نشان دهید.
- در ابتدا به سایت گوگل مپ مراجعه نمایید یا برروی GOOGLE-MAP کلیک نمایید.
- برروی دکمه منو کلیک کنید.
- افزودن مکان جا افتاده (add missed place) را انتخاب نمایید.
- نام مجموعه، دسته بندی کار، آدرس و لوکیشن دقیق را انتخاب نمایید و برای انتخاب ساعت کاری و اطلاعات بیشتر برروی «افزودن جزئیات بیشتر» کلیک کنید.
- در قسمت «افزودن اطلاعات بیشتر» ساعت کاری، وبسایت (درصورت وجود) و دیگر اطلاعات را وارد نمایید.
- تبریک میگوییم…! ازین به بعد لوکیشن شما در گوگل ثبت شده است. (منتظر ایمیل گوگل باشید) و تمام.
۳ نکته فوق العاده ویژه برای بهینه سازی ثبت مکان در گوگل مپ
حال برای سئو ثبت لوکیشن در گوگل نکات زیر را انجام دهید تا شاهد عملکرد بهتر و کسب رتبه باشید.
- در عنوان کسب و کار، حتما از حوزه و یا کار خود نام ببرید. (مانند کلینیک زیبایی مادینا)
- برای مشتریان خود، حتما از آنها بخواهید عین عنوان را در گوگل سرچ کنند.
- در قسمت وبسایت، اگر حتی وبسایتی ندارید، لینک اینستاگرام یا وبلاگ قرار دهید.
ثبت مکان در گوگل مپ چه سودی دارد؟
تصور کنید در دل شب به یک تعمیرگاه شبانهروزی نیاز دارید. با یک جستجوی ساده در گوگل، نزدیکترین تعمیرگاه به شما پیشنهاد میشود. یا وقتی به دنبال یک کافیشاپ دنج برای کار کردن هستید، گوگل فورا چندین گزینه جذاب در اطرافتان را به شما نشان میدهد. این جادوی جستجوی محلی است!
گوگل با استفاده از موقعیت مکانی دستگاه شما، دنیای اطرافتان را به صفحه نمایش میآورد. این یعنی هر وقت به دنبال محصول یا خدمتی هستید، گوگل هوشمندانهترین و نزدیکترین گزینهها را به شما پیشنهاد میدهد.
اما داستان فقط به پیدا کردن کسبوکارهای دیگر محدود نمیشود.
شما هم میتوانید با اضافه کردن کسبوکار خود به گوگل، در نقشه این دنیای دیجیتال درخشش بیشتری داشته باشید. تصور کنید مشتری بالقوهای نام کسبوکار شما را جستجو میکند. در کنار نتایج جستجو، یک کادر اطلاعاتی کامل از کسبوکار شما ظاهر میشود:
- اطلاعات تماس دقیق: شماره تلفن، آدرس وبسایت و لوکیشن دقیق روی نقشه
- عکسهای حرفهای: تصاویری که از فضای کسبوکار شما گرفته شده و به مشتریان کمک میکند تا با محیط شما آشنا شوند
- ساعات کاری: مشتریان به راحتی میتوانند بفهمند چه زمانی میتوانند از خدمات شما استفاده کنند
- مسیریابی آسان: با یک کلیک، مشتریان میتوانند کوتاهترین مسیر را تا محل کسبوکار شما پیدا کنند
- نظرات واقعی مشتریان: نظرات و امتیازاتی که مشتریان قبلی برای شما گذاشتهاند، به مشتریان جدید کمک میکند تا به شما اعتماد کنند
- تور مجازی ۳۶۰ درجه: مشتریان میتوانند قبل از مراجعه حضوری، یک تور مجازی از کسبوکار شما داشته باشند
با داشتن یک پروفایل قوی در گوگل، شما به مشتریان این امکان را میدهید که به راحتی شما را پیدا کنند، به شما اعتماد کنند و از خدمات شما استفاده کنند.